Praktický lékař Milevsko s.r.o.
Jeřábkova 158, 399 01 Milevsko
IČO 116 52 055
- Každý pacient má právo na úctu, důstojné zacházení, ohleduplnost a respektování soukromí při poskytování zdravotních služeb.
- Pacienti a jejich doprovod jsou povinni respektovat zásady občanského soužití a dobrých mravů.
- Pacienti se, mimo akutních stavů, vždy objednávají na určitý čas vyšetření buď osobně, telefonicky nebo elektronicky. Domluvené návštěvy jsou závazné a v případě, že se objednaný pacient nemůže dostavit na vyšetření, je povinen sjednanou návštěvu zrušit nejpozději 24 hodin předem. Neomluvená absence je porušením vnitřního řádu. Tři a více neomluvených návštěv může být důvodem k ukončení péče.
- Na předoperační vyšetření se lze, z důvodu naplánování dalších potřebných vyšetření, objednat pouze osobně.
- Pozdní příchod o 5 a více minut může být důvodem pro přeobjednání na nový termín vyšetření, zajistěte si dostatečnou časovou rezervu pro příchod.
- Definitivní pořadí pacientů určuje lékař, naší prioritou je dodržovat časy objednání. To však nelze bezvýhradně.
- Pacienti čekají na vyšetření v čekárně, která je volně přístupná během celé ordinační doby. V prostorách ambulance i čekárny je přísný zákaz kouření a konzumace alkoholu a jiných návykových látek. Pacientovi jevícímu známky požití alkoholu či jiných omamných látek může být odmítnuto ošetření a může být z čekárny vykázán.
- Pacient je povinen prokázat se při vstupu do ordinace platným průkazem zdravotní pojišťovny.
- Do ordinace k ošetření přichází pacient pouze na vyzvání a po řádné osobní hygieně, čistě oblečený, pokud tomu nebrání jeho zdravotní stav. V případě, že tomu tak nebude, může zdravotnický personál vyšetření pacienta, které snese odkladu, odmítnout.
- Recepty na dlouhodobě pravidelně užívané léky je možno objednat telefonicky nebo emailem (mimo léků na cukrovku) a to pouze na základě domluvy z předchozí osobní kontroly. Recept lze odeslat pouze na mailovou adresu a číslo telefonu, které jsou uvedeny v systému. Není v našich silách pokaždé měnit číslo na jiného příbuzného/známého.
- Informace o zdravotním stavu pacienta poskytujeme pouze osobám, které pacient sám předem určil.
- U námi prováděných vyšetření a výkonů není potřeba písemný souhlas. Pokud pacient nevyjádří svůj nesouhlas, má se za to, že s vyšetřením, zákrokem a léčbou souhlasí.
- Pacient hlásí bezodkladně, nejpozději do 14 kalendářních dnů, změnu osobních údajů (bydliště, příjmení, email, telefon…), změnu zdravotní pojišťovny, případně změnu zdravotního pojištění.
- Nahlížet do zdravotnické dokumentace a pořizovat z ní výpisy a kopie může pouze pacient, jeho zákonní zástupci, zmocněnci a osoby stanovené obecně závaznými předpisy.
- K posudkové činnosti přináší pacient veškeré podklady. V případě neúplnosti (chybějící výpis ze zdravotní dokumentace, odborné vyjádření specialistů, špatně vyplněná žádost o pracovnělékařskou prohlídku atd.) si vyhrazujeme právo posunout termín prohlídky na jiný den tak, aby nedošlo k narušení času objednání dalších pacientů.
- Vnitřní řád je pro všechny pacienty závazný. Není povinností pacienta souhlasit s Vnitřním řádem, ale nesouhlas je zároveň nesouhlasem s poskytnutím zdravotní péče a objednáním v našem zdravotnickém zařízení.
- Zdravotnické zařízení může ukončit poskytování zdravotních služeb pacientovi, který závažným způsobem omezuje práva ostatních pacientů, úmyslně a soustavně nedodržuje navržený léčebný postup nebo se neřídí vnitřním řádem (§ 48 odst. 2 (d) zákona č. 372/2011 Sb. o zdravotních službách, ve znění pozdějších předpisů). V případě ukončení Vaší péče z důvodu porušení vnitřního řádu Vám dáme písemné vyrozumění s uvedením důvodů pro tento krok, v souladu s §48 odst. 5 stejného předpisu (osobně, nebo zasláním doporučenou poštu na poslední uvedenou kontaktní adresu v systému).
Vnitřní řád ordinace je platný od 1. 1. 2022